Jorma Nordlin

TE-toimiston virkailija ei vastannut yli kuukauteen ollenkaan, oli kiirettä

Mitähän se Lindström on työministerinä sotkenut TE-toimistojen kanssa?

Vaimoni piti saada työvoimapoliittinen lausunto, viime viikolla vastuuvirkailija totesi, että hänellä on niin kiire selityksenä sille, miksi ei ole vastannut sähköpostiin.  Asiaa ei edes ohjattu eteenpäin vaan se  oli jäänyt jumiin yhdelle virkailijalle.

Tämä vastuuvirkailija ei suostunut tekemään työvoimapoliittista lausuntoa, koska oli kiire.
19.12.2018 lähti virkailijalle sähköposti, jossa oli liitteenä opiskelutodistukset ja muut tarvittavat dokumentit.
Tänään lähetettiin sitten uudestaan ja laitettiin myös kirjaamoon.

En yhtään ihmettelisi, jos tämä asia hautautuisi taas ja pysähtyisi johonkin, ei ole ensimmäinen kerta kun asiat eivät ole edenneet. Noin vuosi sitten lähetimme useaan kertaan soittopyynnön TE-toimistoon, sieltä ei soiteltu. Asiakaspalvelupisteitä ei enää tavallisissa TE-toimistoissa ole.

Onneksi vaimoni on ollut maahanmuuttajille tarkoitetussa TE-palvelussa, joka on ollut koulutuspaikan yhteydessä. Mutta nyt senkin palveluissa on ongelmia. TE-toimistojen palvelua käytettiin aikaisemmin ja siellä asiointi ei toiminut ollenkaan.

Työministeri Lindströmin kaudella TE-toimistojen palvelu on heikentynyt paljon siitä mitä se oli sitä ennen.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (5 kommenttia)

Käyttäjän jormanordlin kuva
Jorma Nordlin

Kela ei saa TE-toimistoon toimitettuja sähköisiä liitteitä. Hei haloo! Tietotekniikkaa! :-D Nykyaikaa!

TE-toimistoissa on asiakaspalvelussa tapahtunut iso muutos. Siellä ohjataan jättämään soittopyyntö virkailijalle nettisivujen kautta. Varsinaiseen kommunikaatioon virkailijoiden kautta nettisivut eli sähköinen palvelu ei taivu. Soittopyyntöihin vastataan miten sattuu ja usein ei ollenkaan.

Toimistoissa asiakaspalvelussa olevat eivät tee muuta kuin ohjaavat käyttämään tietokonetta, eli sitä huonoa TE-toimiston sähköistä palvelua, tai kopiokonetta. Nämä asiakaspalvelutyöntekijät näyttävät olevan jostain yksityisestä yrityksestä.

Asiakaspalvelun taso on heikentynyt rajusti.

Käyttäjän selavii kuva
Seppo Lavikainen

Ei ne ole heikentynyt. Iät ajat olleet yhtä surkeita, mutta Lindströmin kaudella "tempputyöllistettyjen/etc." lausuntojen kyselyt kasvoivat liki 200 000 henkilön myötä.

Käyttäjän jormanordlin kuva
Jorma Nordlin

Asiakaspalveluun ennen pääsi. Siinä mielessä ennen oli parempi. Eli sai työttömyysturvansa vireille. Lindströmin aikana on tullut ongelmia, kun ei tahdo niitä työvoimapoliittisia lausuntoja Kelalle saada ja asiakaspalvelu kykenee enää vain ohjaamaan käyttämään tietokonetta, tai kopiokonetta.

Käyttäjän jormanordlin kuva
Jorma Nordlin

Lindströmin pitäisi itse joutua sössimänsä työvoimahallinnon asiakkaaksi ja aktiivimallin kohteeksi samalla.

Käyttäjän jormanordlin kuva
Jorma Nordlin

Tässä maassa tuntuu olevan kaikki toiminta sekaisin. Hoivakotiskandaali paisuu. Nyt on selvinnyt että Attendossa on vuosia jatkuneet aliresurssoinnista aiheutuneet ongelmat hoivakodeissa. (YLE)

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset